Csiga-biga csoport

Bemutatkozás

 

Mi vagyunk a Csiga-biga kiscsoport. Legfontosabb dolgunk a játék! Erre rengeteg időnk van! De szükségünk is van rá, mert főzőcskézni kell a babakonyhában, építeni a szőnyegen, nyerni kell a csigás társasjátékban, szaladgálni kell az udvaron. Meg kell hallgatni Györgyi néni és Erika néni meséit, énekelni és táncolni kell, mert együtt sokkal jobb. Ha már mindebbe elfáradtunk, akkor színes papírokat ragasztunk, kis-kis kígyót és palacsintát csinálunk gyurmából. Délutánra úgy érezzük, hogy nem is játszottunk semmit, ezért könyörgünk anyunak és apunak, hogy maradhassunk még egy kicsit az oviban.”

   

Csoportunk az épület új részében, az emeleten található. Hárman neveljük, gondozzuk és tanítgatjuk a hozzánk járó gyermekeket, mindent igyekszünk megtenni azért, hogy a gyermekek jól érezzék magukat közöttünk. Arra törekszünk, hogy nyugodt légkört biztosítsunk a gyerekeknek, s a játéktevékenységen keresztül élményekben gazdagon teljenek napjaik, amíg az óvodában tartózkodnak. 

 

Óvodapedagógusként hiszünk abban, hogy az óvodának - a családi élet mellett - kiemelkedő szerepe van a nevelésben, a személyiség fejlődésének elősegítésében. Fontosnak tartjuk a gyermek- és tevékenységközpontúságot. Valljuk, hogy a differenciált bánásmóddal, a szabad légkör megteremtésével a gyermeki lélek szabadon tud kibontakozni. Fontosnak tartjuk, hogy a gyermekek megismerjék szűkebb és tágabb környezetüket, a sajátos életkoronkénti és egyénenként változó testi-lelki szükségleteiknek megfelelően. Érzelmi biztonság, otthonosság, derűs, szeretettel övezett légkör vegye körül a gyermekeket.

 

A csoportban a tevékenység szervezés a gyerekek életkorának, igényeiknek, elképzeléseiknek figyelembevételével történik. Színes élményeket szerezhetnek önmagukról, barátaikról, a közösségről, az őket körülvevő világról, a környezetről, a természet csodáiról, a számok, mennyiségek birodalmáról. Fontosnak tartjuk a toleranciát, a másság elfogadását, az életkorhoz igazodó rendszerességet, a folyamatos és tudatos tervezést, a pozitívumok megerősítését.

 

Játékos formában, közvetlen tapasztalatszerzéssel ismerkedünk a környezet és természet szépségeivel, bővítjük a mesék és versek tárházát. Sokat mozgunk és tartózkodunk a szabad levegőn, ami elengedhetetlen az egészséges és harmonikus fejlődéshez.

 

Csoport életünk ritmusát, a feldolgozott témaegységeket (projekteket) a természet és az évszakok változásai, valamint az egyes ünnepkörök tagolják. Minden projekt feldolgozása során lehetőséget biztosítunk a gyerekeknek arra, hogy több oldalról megközelíthessék a projekt tartalmát, biztosítva ezzel szabad döntésüket. Tiszteletben tartjuk minden gyermek egyéniségét, érdeklődését, megteremtve ezzel mindennapjaink rugalmas, nyitott, bizalmas és empatikus légkörét, amelyben minden gyermek értelmi -, érzelmi kompetenciaterületei egyéni ritmusának megfelelően fejlődnek.

 

 

Óvónők

 

 

Dajka

 

 

Tattersall-Szabó Erika 

Szerber Mónika 

 

Székely IzabellaSzékely Izabella